poniedziałek, 11 lipca 2016

Rychlinek - Okrąglica

Ilekroć wracając z południa regionu drogą z Ruszowa do Iłowej mijałem drogowskaz Rychlinek  Okrąglica 2 km obiecywałem sobie , że kiedyś tam wstąpię. Napięcie czasowe powrotów jakoś nie pozwalało na wizytę w tym miejscu "po drodze". Po ostatniej dłuższej wycieczce od źródła Nysy Łużyckiej udałem się na lokalną przejażdżkę w rejon Ruszowa. Do Rychlinka docieram "od tyłu"leśną drogą z Gozdnicy do której to z kolei dojechałem leśnym traktem przez Wymiarki.

Zarys trasy. 66 km.

Rychlinek to zabudowania dawnej cegielni plus sąsiadujące  domy. Obecnie  teren prywatny. Brama zamknięta na kłódkę ale bez problemu znajduję braki w ogrodzeniu.

Rychlinek cegielnia

Rychlinek cegielnia

W lesie w stronę Gozdnicy znajdują się glinianki pokopalniane.


Okrąglica to kilkanaście domostw położonych trochę na pn. od cegielni aczkolwiek można znaleźć źródła podające , że Rychlinek i Okrąglica to synonimy tej samej miejscowości. Stacja kolejowa nosi nazwę Okrąglica.

PKP Okrąglica

Las w stronę Gozdnicy obfituje obecnie w jagody. Jesienią na pewno stanie się rajem dla grzybiarzy :-)










1 komentarz:

  1. Dziękuję za zdjęcia cegielni! Jestem z tamtąd. Rychlinek to dawna nazwa zarówno cegielni, jak osady. Nazwa wsi została dostosowana do nazwy przystanku “Okraglica” latach 80.

    OdpowiedzUsuń