środa, 19 kwietnia 2017

Piasta tylna Giant S-XC2 sekcja zwłok

Tylna piasta Giant S-XC2 po przejechaniu 10 tys. km ( 4 tys. km od ostatniego serwisu) znowu zaczęła wydawać z siebie hałasy. (Piasta jest częścią OEM i nie posiada żadnych oznaczeń więc używam opisu z obręczy koła, montowana fabrycznie w podstawowej wersji Giant Anthem 29er) Pogoda po chwilowym wiosennym zrywie znowu nie sprzyja wyjazdom więc aby nie grzebać w rowerze w trakcie sezonu rozebrałem mechanizm do przeglądu. ( Opis demontażu TUTAJ )
Na początek łożyskowanie na osi. Konus, miska i kulki od strony tarczy hamulcowej w stanie dostatecznym.

Konus od strony tarczy hamulca

 
Od strony kasety totalny złom. Zużyte bieżnie konusa i miski , kulki szare, dwie wykruszone. Dodam ,że to już trzeci komplet.

Konus od strony kasety


Kulki łożyskujące oś

Po odkręceniu bębenka widać , że woda była częstym gościem wewnątrz.

Po odkręceniu bębenka





Smar wewnątrz zamienił się w maź o rudawym odcieniu.

Bębenek w środku

Po wymyciu widzimy zużyte wszystkie bieżnie, ślady korozji, kulki (już raz wymieniane) w stanie w miarę dobrym poza dwiema totalnie zniszczonymi. Mechanizm zapadkowy w porządku.

Bębenek w środku

Bębenek w środku


Bębenek w środku


Bębenek w środku

Co ciekawe ,że wszystkie gumki uszczelniające przed wodą są w bardzo dobrym stanie a rowerem w zbyt głębokich kałużach się nie taplałem.

Uszczelnienia

Jeszcze rzut oka na wszystkie wymontowane elementy.


Jednym słowem potwierdza się stara prawda o tym, że w miejscach gdzie nie dociera wzrok klienta kryje marna jakość. W sumie to pierwsza piasta jaką zajeździłem. Dodam jeszcze , że rower użytkowany lajtowo, turystycznie. Żadnego ostrego enduro, zjazdów, downhillu , taplania się w wodzie powyżej osi. Fakt ,  że czasem w deszczu bywało ale instrukcja dołączona do roweru tego nie zabraniała.
Koszt nowego bębenka (dostępny tylko na zamówienie oficjalnego importera) razem z nowym łożyskowaniem na oś równa się cenie całej piasty Novatec na 4 łożyskach maszynowych. Zdecydowanie wybieram Novateca mimo tego, że jest krytykowany za wyższą masę w porównaniu do piast łożyskowanych na stożkach. Kilkaset gram więcej jest dla mnie bez znaczenia.

Novatec NT-D042SB

2 komentarze:

  1. Witam . Czy przy wymianie piasty na Novatec trzeba było też wymienić szprychy czy pasowaly dlugoscia ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpinam się pod pytaniem. Mam problemy z tylna piasta w moim Talonie 1 Ge. I też myślę nad piasta od novatec

      Usuń