Tylna piasta Giant S-XC2 po przejechaniu 10 tys. km ( 4 tys. km od ostatniego serwisu) znowu zaczęła wydawać z siebie hałasy. (Piasta jest częścią OEM i nie posiada żadnych oznaczeń więc używam opisu z obręczy koła, montowana fabrycznie w podstawowej wersji Giant Anthem 29er) Pogoda po chwilowym wiosennym zrywie znowu nie sprzyja wyjazdom więc aby nie grzebać w rowerze w trakcie sezonu rozebrałem mechanizm do przeglądu. ( Opis demontażu
TUTAJ )
Na początek łożyskowanie na osi. Konus, miska i kulki od strony tarczy hamulcowej w stanie dostatecznym.
|
Konus od strony tarczy hamulca |
Od strony kasety totalny złom. Zużyte bieżnie konusa i miski , kulki szare, dwie wykruszone. Dodam ,że to już trzeci komplet.
|
Konus od strony kasety |
|
Kulki łożyskujące oś |
Po odkręceniu bębenka widać , że woda była częstym gościem wewnątrz.
|
Po odkręceniu bębenka |
|
Smar wewnątrz zamienił się w maź o rudawym odcieniu.
|
Bębenek w środku |
Po wymyciu widzimy zużyte wszystkie bieżnie, ślady korozji, kulki (już raz wymieniane) w stanie w miarę dobrym poza dwiema totalnie zniszczonymi. Mechanizm zapadkowy w porządku.
|
Bębenek w środku |
|
Bębenek w środku |
|
Bębenek w środku |
|
Bębenek w środku |
Co ciekawe ,że wszystkie gumki uszczelniające przed wodą są w bardzo dobrym stanie a rowerem w zbyt głębokich kałużach się nie taplałem.
|
Uszczelnienia |
Jeszcze rzut oka na wszystkie wymontowane elementy.
Jednym słowem potwierdza się stara prawda o tym, że w miejscach gdzie nie dociera wzrok klienta kryje marna jakość. W sumie to pierwsza piasta jaką zajeździłem. Dodam jeszcze , że rower użytkowany lajtowo, turystycznie. Żadnego ostrego enduro, zjazdów, downhillu , taplania się w wodzie powyżej osi. Fakt , że czasem w deszczu bywało ale instrukcja dołączona do roweru tego nie zabraniała.
Koszt nowego bębenka (dostępny tylko na zamówienie oficjalnego importera) razem z nowym łożyskowaniem na oś równa się cenie całej piasty Novatec na 4 łożyskach maszynowych. Zdecydowanie wybieram Novateca mimo tego, że jest krytykowany za wyższą masę w porównaniu do piast łożyskowanych na stożkach. Kilkaset gram więcej jest dla mnie bez znaczenia.
|
Novatec NT-D042SB |
Witam . Czy przy wymianie piasty na Novatec trzeba było też wymienić szprychy czy pasowaly dlugoscia ?
OdpowiedzUsuńPodpinam się pod pytaniem. Mam problemy z tylna piasta w moim Talonie 1 Ge. I też myślę nad piasta od novatec
Usuń