niedziela, 25 czerwca 2017

Żagań. Ceglany most kolejowy


Kilkakrotnie jadąc w górę Bobru z Żagania do Szprotawy czy Leszna Górnego gdzieś mi migały z oddali urywki ceglanego mostu kolejowego ale nawet porą roku poza sezonem wegetacyjnym roślin niewiele było widać. Tak więc w niedzielny słoneczny poranek 18 czerwca wybrałem sobie ten most jako cel wyjazdu. Dojazd bardzo łatwy. Z Żagania ul. Strumykową do końca asfaltu i dalej jej gruntowym przedłużeniem do samego mostu.

Mapka wyjazdu. 50 km


Most jest bardzo okazały. Ceglany, łukowy, dwutorowy. Budzi zachwyt wielu miłośników kolei. Jest o wiele dłuższy niż szerokość rzeki, przecina całą dolinę.


Żagań. Ceglany most kolejowy

 Nie policzyłem ale ma chyba 20 łuków. Niestety z żadnej strony nie widać go w całości. Większa część jest ukryta w zaroślach.


Żagań. Ceglany most kolejowy


Żagań. Ceglany most kolejowy


Żagań. Ceglany most kolejowy

Dla uzupełnienia sesji foto podjadę tu jesienią lub zimą jak nie będzie liści.
Przy śniadaniu przed wyjazdem znalazłem jeszcze na mapie głaz narzutowy "Diabelski kamień" i tajemniczą pustelnię o której wszystkowiedząca wyszukiwarka internetowa nic nie wie.



Po drodze sielskie krajobrazy.



Głaz odnajduję szybko. Duży jest ale mniejszy niż ten w Kamienicy obok Trzebiela.


Diabelski Kamień

W poszukiwaniu pustelni to już było trochę przedzierania się przez zarośla ale znalazłem. Łatwo przeoczyć te nieoznakowane , niewielkie porośnięte zielenią tajemnicze ruinki.  W końcu to pustelnia... Dużo  się tego nie zachowało.

Pustelnia Marysin



Pustelnia Marysin 

Odludzie to tu jest ale komary nie dały ani na chwilę poczuć się jak pustelnik ;-) Przyjadę podumać zimą jak ich tu nie będzie. Dojechać tu łatwiej od strony Marysina.




GALERIA

1 komentarz:

  1. Witam mam do Pana pytanie bo męcze znalezieniem pustelni od kilku lat . Czy mógłby Pan podać współrzędne lub mniej więcej lokalizację od kamienia?

    OdpowiedzUsuń